Tidak bercakap banyak

Di sbuah kg b'dkatan dgn Kampus UITM Kedah,s'org tua tlh mnaiki motosikal klasikal 'Honda 50'nya tnpe mmakai topi kledar.Dia ditahan olh 2 org polis.


Polis A:"Pak cik,pasai apa tak pkai topi kledar?,pak cik tak tahu ke ini p'buatan 
salah?,pak cik boleh kna sman ni,klau b'laku kmlgn kan semua org susah
jadi pasai apa tak pakai topi kledar?,bkn mahai sgt nak beli!,klau di psr mlm
3 bji lima rnggit pun blh dpt,jgn duk syg kat duit sgt,nnt accident kpala pch,
kan m'yusahkan org rmai duk kutip otak pak cik tu,hah!,jadi pasai apa ni tak
pakai topi?....pasai apa?...jawab!"
Org tua:"Sajaaaaa..."
Polis A:"Saja...kata pak cik.Ingat negara kita tak dak undang2 ka?Yg duk kata saja
tulah yg otak dah byk bersepah atas jln raya.Kalau dlm bndang kurang2 blh
jugak jadi baja.Ats jln raya,org tgk pun naik loya.Kalau mcm ni,kena pi
balai...!
Org tua:"Nanyaaa...."
Polis B:"Alahai...pkare kcik2 mcm ni biaq pi lah.Org tua ni naik motor ni di skitar
kawasan bndang ni saja.Tgk tu,dah teketaq-ketaq.Kain plekat season dia
pun dah nmpk mcm basah tu!"
Polis A:"Hah,klau mcm tu,tak pa lah.Tapi ingat pak cik,lain kali jgn duk buat dah.
Kalau tak dak topi kledar,pkai srban pun tak pa.Kali ni kami lepas.Kalau
tak dak serban,naik motor lain kali pakai seluaq,kain plekat tu buat serban!..
Org tua:"Legaaaa...."
Thanks for reading ! ◕‿◕

kisah seorang guru di tadika..

Ade seorg guru tadika yg tidak percaya wujudnya tuhan dan dia pun berfikir bagaimana nak brain wash kanak² di tadika tersebut supaya tak percaya wujudnya tuhan.
Dia pun mendapat satu akal...


Guru tadika : Anak², nampak tak pen ni..??
Anak² : Nampak cikgu.
Guru tadika : Pen ade kan..??
Anak² : Ade cikgu.


kemudian guru tadika td memasukkan pen tu dalam poket dia, kemudian dia bertanya lg..


Guru tadika : Anak², nampak tak pen..??
Anak² : tak nampak cikgu.
Guru tadika : pen ade tak..??
Anak² : takde cikgu.
Guru tadika: Anak² nampak tuhan tak..??
Anak² : tak nampak cikgu.
Guru tadika : tuhan ade tak..??
Anak² : takde cikgu.
Guru tadika td sgt gembira sbb tujuan dia nak brain wash otak bdk² tu berjaya. Ttp dlm byk² bdk tu ade seorg bdk yg pintar, dan dia pun mengangkat tgn...
Bdk Pintar : Cikgu, boleh sy ckp sesuatu.
Guru tadika : Boleh, mari ke depan.
Bdk Pintar : kwn² nampak cikgu tak..??
Kwn² : nampak.
Bdk Pintar : cikgu ade kan..??
Kwn² : ade.
Bdk Pintar : kwn² nampak otak cikgu tak..??
Kwn² : tak nampak.
Bdk Pintar : cikgu ade otak tak..??
Kwn² : tak ader. Keh..keh..keh.. padan muke cikgu!




Thanks for reading ! ◕‿◕

al-Kisah Si LuRUS Bendul

seorang pak cik tua dr merbok,kedah baru saje ygb lulus lesen mnunggang motosikal.Menurut undang2,pelekat b'huruf "P" hndaklah di gantung pd motosikal bg seseorg yg bru mendpt lesen motor.Suatu hari ketika mnunggang motosikal dia t'serempak dgn sekatan jln raya yg diadakan oleh pihak polis.


Polis: "P" mana pakcik?


Pak Cik:"Pi Aloq Staq"(dgn tenang dan slang pekat Kedah dia mnjawab)


Polis:"Pak Cik nk b'gurau pulak,"P" mana pak cik?"


Pak Cik:"Aku nk pi Aloq Staq"(dia mula naik angin).


Polis:"Amboi,main-main pulak pak cik ni,ni saya tanya ni pak cik,"P" mana?


Pak Cik:"Aku dah habaq tak sat Aloq Staq,hang tak dengaq ka?Apa hang ingat aku tak tau ka jalan ni nak pi Aloq Staq.Mentang-mentang hang pakai unipom polis tu jgn lah nak pelekeh kan org tua mcm aku."


Polis:"Pi pi pi pi pi lah....menyusah aje,lain yyg ditanya lain pulak yg di jawabnya."


Pak Cik:"Hah,tu kan mudah,yg duk tanya banyak2 tu buat apa,saja nak cari pasai!!"


Polis:???
Thanks for reading ! ◕‿◕

This is very intresting!!!

Di dalam hidup manusia,yang penting ialah BERKAT.
Bila hidup kita berkat,diri ini akan selamat.
Apabila diri selamat,rumahtangga jadi sepakat.,
Apabila rumahtangga jadi sepakat,masyarakat jadi muafakat.
Apabila masyarakat jadi muafakat,negara kita menjadi kuat.
Apabila negara menjadi kuat,negara luar jadi hormat.
Apabila negara luar jadi hormat,permusuhan pun tersekat.
Apabila permusuhan tersekat,pembangunan pun meningkat.
Apabila pembangunan pun meningkat,kemajuan menjadi pesat.

TETAPI AWAS,

Apabila pembangunan meningkat,kemajuan menjadi pesat,kita lihat bangunan naik bertingkat-tingkat.
Ditengah-tengah itu,tempat maksiat tumbuh macam kulat.
Apabila tempat-tempat maksiat tumbuh macam kulat,
KETIKA ITU manusia mula mengubah tabiat.
Apabila manusia telah mengubah tabiat,ada yang jadi lalat ada yang,orang jadi ulat.
Apabila manusia dah jadi ulat,sembahyang makin hari makin liat.
Apabila sembahyang jadi liat,orang baik ada yang bertukar jadi jahat.
Apabila orang baik bertukar jahat,orang miskin pula nak kaya cepat.
Apabila orang miskin nak kaya cepat,orang tua pula nak mati lambat.
Apabila orang tua nak mati lambat,tak dapat minum madu telan jerla minyak gamat.

Yang lelaki,budak budak muda pakai seluar ketat.
Semua nak tunjuk kuat.
Bila berjudi,percaya unsur khurafat.
Tapi hidup pula yang melarat.
Tali kasut dah tak berikat.
Rambut pun jarang sikat.

Yang parempuan,
Pakai mini sekerat.
Suka pakai baju ketat..(apa dapat..)
Suka sangat menunjukkan pusat.
Hingga tak pedulikan lagi batasan aurat.
Pakai pulak yang singkat-singkat.
kadang-kadang ternampak benda 'bulat'.

Bila jadi macam ini,siapa lihat pasti tercegat.
Silap gaya jadi gawat,bohsia bohjan lagi hebat.
Duduk jauh berkirim surat.
Bila berjumpa,tangan berjabat.
Kemudian pakat lawan peluk siapa erat.
Masa itu,nafas naik sampai tersekat-sekat.
Usah peduli agama dan adat.
Usah takut Allah dan malaikat.
Yang penting apa kita nak buat ?
Kita 'bukti' lah kita buat. 
Akhirnya perut kempis dah jadi bulat.
Apabila perut kempis dah jadi bulat,maka lahirlah
pula anak-anak yang tak cukup sifat.
Bila anak-anak tak cukup sifat,jam tu kita tengok bayi dibuang di merata 
tampat.

MAKNANYA KETIKA ITU,IBLIS MULA MELOMPAT.
Dia kata apa?Habis manusia dah masuk jerat.
Habis manusia telah tersesat.
Inilah dia fenomena masyarakat.

Oleh itu wahai saudaraku dan para sahabat,
Marilah kita pakat mengingat,
Bahawa dunia hari ini makin singkat,
Esok atau lusa mungkin kiamat.
Sampai masa kita semua akan berangkat!
Berangkat menuju ke negeri akhirat.

Di sana kita akan ditanya apa yang kita buat.
Masa itu sendiri mau ingat.

Umur mu banyak mana,berapa banyak kamu buat ibadat..?.
Zaman muda mu,apa yang telah kamu buat..?
Harta benda anda,dari mana anda dapat..?
Ilmu anta,adakah anta muafakat..?

Sebagai sesama insan sama2lah ingat mengingati sesama insan!!
Semoga ianya dapat mengingatkan  kita supaya segera
meninggalkan maksiat dan memperbanyakkan ibadat..


Thanks for reading ! ◕‿◕

Hari Kecemerlangan Tadika Mama..

Tarikh: 19 November 2011
Bertempat di Pusat Jagaan Cahaya Bestari
Bermula pada jam 3 p.m-6 p.m


pada hari kecemerlangan tadika mama semua cikgu-cikgu pusat jagaan cahaya bestari bertungkus-lumus bagi menjayakan hari kecemerlangan tersebut...termasuk lah ima,akak n ceah yg siap sedia memberi perkhidmatan..hehe..hari tu ima rasa penat n kelam-kabut sgt ngn budak2...bak kata ima macam x cukup tgn hari tu nak handle budak kat dalam,nasib baik la ada kak aisyah(pekerja mama) yg same2 tolong menyalin pakaian budak n tacap2 dorang bg comey ckit.. n_n ...walaupun kelam kabut,majlis still meriah..sebab sume parents beri sokongan yg baik,tahun ni semua parents dtg..mmg bagus la parents budak2 tahun ni..
kat sini ima ade ckit2 take video budak2 time dorang wat persembahan..tomey3 :)



koir Tadika Cahaya Bestari 4-6 tahun......


"chicken dance" budak 4 tahun....

lagu "bapaku pulang dari kota" budak 2- 3 tahun......

Nasyid lagu "Di pondok kecil" budak 6 tahun....


tgk la budak2 ni wat tarian lagu "lodeh mak lodeh"...
sory,coz video ni blurr ckit,budak2 yg rakam ni..ima xleh nak
 rakam sndri sbb ima sibuk wat persiapan kat dalam..
tarian ni la yg ima latih dorang selame 2 minggu,ima bg simple
je step bg dorang senang kit nak ingat..hehe..salah sorang
dr budak ni ade adik ima,serius je muke die time menari..

video



ni "chicken dance" dari budak 4 tahun..comey kan dorang.. ;)
video

Thanks for reading ! ◕‿◕

Jadi cikgu jap..hihi

tak lame lg tadika mama nk wat konvo..jadi ima kne la tlong pe yg patut...nak tau tak pe yg ima kne tolong..he..mama suruh ima handle budak2 yg msuk tarian..alamatnye,ima kne jdi ckgu mnari jap la...hehehe..tp bese2 je,tak prof pun nari2,stakat nk aja bdak je la boleh...
yg prtame skali ima kne aja bdak 4 tahun wat "chicken dance"..mesti sume tau kn tarian ni,ni la tarian paling senang nk aja n nk buat..haha...n paling senang wat org trsenyum,tersengeh,tergelak pun ade kot..hehe..tp,ima suke tgk bdak2 kecik yg buat "chicken dance"...comey lorh!...

video


selesai aje "chicken dance 4 tahun,ima kne aja budak 6 tahun pulak menari lagu "lodeh mak lodeh"...em,yg ni budak susa kit nk ikut mule2..ade yg kelam kabut,ade yg cam kayu nk gerak,cam robot pn ade...hehe..bese la tu mule2 mmg cmtu..tp,alhmdulillah shingga hri ini dorang da blh buat.. :)
p/s wt budak2 comey kt tdika tu:ckgu ima hrap kamu sume wat yg terbaek mase konvo nti ye...love u all!!hihi ;)

Thanks for reading ! ◕‿◕

Apa ertinya saya menganut islam.

Saya mestilah muslim disudut akidah
Saya mestilah muslim disudut ibadah
Saya mestilah muslim disudut akhlak
Saya mestilah muslim disudut keluarga
Saya mestilah dapat menguasai diri
Saya mestilah yakin bahawa masadepan adalah untuk islam....

Thanks for reading ! ◕‿◕

Muhasabah

Tidak Sempat....??
Ya Allah,cepatnya masa berlalu.Tidak sedar rupanya pergantian siang dan malam begitu pantas berlalu.Pejam celik,pejam celik rupa-rupanya sudah masuk bulan yang baru.Tahun pula silih berganti sepantas jam saat berdetik...Kalau begitu,hidup di dunia mmg sah sgt pendek jika dibandingkan dgnkehidupan di akhirat.Kalau syurga mnjadi destinasi,alhamdulillah.Kalau neraka,nauzubillah.Tetapi hairan jika ada org yg berkata,"Alamak,tidak sempat nk buat ibadah!"Belum sempat dikumpulkan bekal,sudah dipanggil mghadap-Nya.Lebih baik usahakan seperti ni:
~tidak sempat buat maksiat sbb sibuk dgn ibadat dan taat.
~tidak sempat mazmumah singgah dlm hati sbb mahmudah yg mnguasai segenap ruang hati.
~tidak sempat terpesona dgn harta haram sbb sibuk mngumpul harta halal.
~tidak sempat buat jahat kpd manusia dan makhluk lain sbb sibuk menyebarkan kasih sayang
~tidak sempat membazir sbb sibuk bersedekah
~tidak sempat mensia-siakan masa sbb sibuk dgn agenda sbg hamba dan khalifah
Masya-Allah,berlambak rupanya kebaikan blh dipungut jika selalu tidak sempat m'buat kemungkaran dan keburukan...sama-sama kita muhasabah dri kta :)
Thanks for reading ! ◕‿◕

Cerita Budak Stesen Minyak..

Ada satu ksah bnar,yg sy rsa blh kta jdikan smpadan,teladan dan jga pngalaman,trutama mreka yg sdang digelut oleh prcntaan.sy pnah dgr smbang 10 di TV1,isunya ''Si Tanggang Moden''.Yg dibicarakn,yg dibahaskan ialah tntng anak2 yg snggup mnghntar ibu bapa ke rumah org tua sdangkn mreka mmpu utk memelihara.

     Kiranya derhaka la tu kan?sebab mngkin ibu ayah x rela.Kalau rela x gaduh sgt,sbb mmg sesetngah ibu ayah mnta dihntar ke situ.Ade satu kes lg,crita dia cmni....seorg pakar motivasi brtemu dgn seorng pmuda yg bkerja di stesen mnyak..."adk dr mana?"tnya pkar mtivasi trsebut.."dari Ipoh.Sy bru bkerja kt sni bang.Sy dlu dah okey dh,kerja pun bagus,ada kreta.brg2 kat umah pn dh ad skit2.Kira2 mmg sy cinta lentok dan nk brtunang ngn dia.Tiba2 dia tnggalkn sy bgitu je.Sy rsa glap dunia ni bang.Sy rsa nk bunuh dri.Dah smpai satu tahap sy nk panjat bngunan tnggi,nak terjun.Tp tringat jga pd TUHAN.Tapi sy mmg nak bunuh dri sgt waktu tu."kata pemuda trsebut..

     Dek putus cinta,anak muda ini kehilangan segalanya,nasib baik dia x smpai cabut nyawa sndri.Dia pun bawa dri dan lngkah pertama dia ialah bkerja di stesen minyak KL.Hasratnya nak lupakan kenangan pahit.

     Bila pkar motivasi tnya pmuda yg bekas girlfriend awk tu dah kahwin ke?pemuda tu jwb "belum"...Laa bru ptus disambar org,mngkin gaduh2 gitu,udah mrajuk bgitu skali.Smpai nak bunuh dri.Biasa sy dgr org prempuan yg nak bunuh dri bila dikecewakan,ini kali prtama sy dgr org lelaki nak bunuh dri akibat ditinggalkan oleh prempuan.Pulak tu anak muda harapan bangsa.

    Aduhai..rapuh dan lembiknya jiwa ank2 muda skng(trmsuk sy la tu skng..wt malu je).Alahai...kok nak frust pun frustlah,x apa...mmg patut..mmg wajar...tapi jgn smpai hilang kerja dan hilang kewarasan.Kalau nak mrajuk pun mrajuklah jgn smpai musnahkan diri.Kalau lah pemuda tu bunuh diri brapa punya rugi negara sbab dia lepasan Universiti.Nak jdikan pmuda tu org,bkan senang,berapa bnyak duit kerajaan trpakai?duit ibi bapa terbuang,dah berjaya nak bunuh diri semata-mata kerana cinta,bukan putus tu sebab x dpt kahwin,baru gaduh2 sikit.Ala,biasa la tu...lumrah...Sy seru semua org yg bercinta,bercintalah sbab itu normal dan frustlah dlm percntaan sbab itu pun normal,tapi jgn sesekali ngok oleh cinta.. 
"CINTA utk di NIKMATI bukan di TANGISI"..




Thanks for reading ! ◕‿◕

mencintai setulus hati...



cinta bukanlah daripada kata-kata ,tp segumpal keinginan yg diberikan kpd hati yg memerlukan.Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dirinya skrg dan bkn siapa dia sbelumnya.malah,kisah lampau yg brlaku xperlu diungkit lagi sekiranya hati benar-benar mencintai dirinya...
hnya dia dlm htiku...insan yg bernama kekasih..cintaku adalah stulus hatiku...

Thanks for reading ! ◕‿◕

mencari ketenangan dalam kehidupan...

sepasang mata yg indah diciptakan hnya untuk melihat keindahan dan kebesaran ciptaan ALLAH...
jgn sesekali menyalahgunakannya....
**********************************************************************************

mulut diciptakan untk bercakap bnda2 yg berfaedah dan membaca kalam ALLAH yg indah bahasanya......

*********************************************************************************

tiada TUHAN yg layak disembah melainkan-NYA....

********************************************************************************

Hanya padaMU aku bermohon...
Hanya padaMU aku meminta.....bersyukur dgn segala pemberianMU...
Rahmati lah hidupku,lindungilah aku dari segala bencana,tabahkanlah hatiku dgn segala cubaan dan dugaan dlm hidupku....berikanlah aku kebahagiaan didunia dan akhirat kelak....amin...

*********************************************************************************



Thanks for reading ! ◕‿◕

apA itU cintA??

peraSaan cintA itu lahir dari hAti..
bkn krn terpaksA dan bkn krn simpati....
mncintai dan dicintai akn membuat seseorang itu trasa terlalu bhagia..




TAPI.......
biarlah cintA yg hadir itu
cintA yg tulus dari hati dan bkn cintA palsu..
jgn mudah mluahkan kata cintA..
jika tidak tahu apa makna cintA itu sndiri..
cintA juga kdg kala blh m'buatkan seseorang itu merana
kerana terlalu kecewa....
jadi..ingatlah cintA bkn satu permainan..
bkn satu kata2 yg mudah utk diluahkan..
cintAilah dgn hati yg suci dan ikhlas...
Thanks for reading ! ◕‿◕

leganya bila dah abes exam!


waa...rase lega skit lepas dr exam ni...pasni leh la relek2 otak skit....2 minggu kot otak jln je..rase nk jem pun ade...migrain2!...mlm nie rase sronok sgt n xsaba rasenya nk smpai slangor...rindu sgt kt family...rindu ngan telatah adik alam ku yg kecik tu...rindu ngat2....
Thanks for reading ! ◕‿◕

pekenakan die!nakal2....hehehehe..

pada 1 april..1.25 a.m...di asrama asmah..
si dia
naima ye ye oow sesak nafas...
fara a.k.a mamy pmbntu rncangan pekenakan die!(beng2 bomm asmah)haha..
brmule dgn....brtnya kaba smasa si dia call...mklum la,rndu ngat kt die(mase tu die ad kt perak,uma fmly die)
sembang punye sembang...bla,bla,bla,bla....
bpe mnit kmudian...
naima:jap2 eh...(suara wat org risau)...t call balik(trus ltak fon)
si dia:knp?knp?ad ape?(dlm msg)
naima lmbat balas msg si dia...
pastu naima da rncang ngn mamy nk kne kn die...
da lame skit bru bls msg si dia...
naima hanya bls.."sesak nafas"
si dia trus call..mamy yg jwb..
mamy:padey,mamy minta maaf sgt2!mamy xtau nk buat ap ni!naima..naima...sesak nafas...dgr x tu dia batuk truk sgttt...(suara serius dan btul2 risau)
padey:mamy,btol ke ni?naima ad lelah ke??bg dia ubat..padey dah risau ni,da lah padey jauh ni...tolong laa mamy sruh dia mkn ubat..padey syg dia sgt2..tolong la mamy..
mamy:saba la padey..mamy nga cuba la ni..mamy dah suh dia mkn ubat,tp dia xnak..padey bwk bersaba la..kalau padey cmni,mamy jadi lg panik laa...nanti padey call balek ek!mamy cba pjuk naima mkn ubat..ok..
(talian di matikan)
kiteorg due nk trglak je time tu,tp rase brsalah pun ade gak..hehe...nakal2
ting tong!(bunyi msg masuk)
padey:swuh die(naima) mkn ubat..padey da iso ngt2 ni..abz jd xtntu arah ni...swuh naimah mkn ubt,padey syg die ngat2..xnak kehilangan die..ckp kt die,jgn r dgil..padey da jadi xtentu arah ni..abz bilik ni brsepah da..mak padey pn da pelik knp padey jadi gini...tlg r sruh dia mkn ubt,padey sygkan dia sgt2...
mamy:lek lu!!padey jgn la gitu,sampai sepah2 kn bilik...ish3
padey:mana padey x jadi giler...padey risaukan naimah ngat2...padey syg die..tlg r,pjuk die mkn ubt...lau die syg padey die mkn..
mamy:ok2!releks2!mamy da suh die mkn ubt..die da mkn..cbe call jap!
padey:haa..cmna naima?ok x dia??
mamy:em,ok sikit...nk ckp ngn die x?
padey:xpe la,bg naima rehat2 dulu...
mamy:nk ckp x ngn naima..leh je slow2 nk ckp pn..
padey:em,ok..
(mamy pn bg fon kt naima...time tu wat loudspeaker)
naima:helo..(suara lemah)
padey:awk..awk ok x..rehat la dulu..
naima:o..o..ok..(suara tersekat2 nk ckp smbil batuk2)
padey:cmtu rehat la dulu...
naima:awk..se..sebnarnya sy nk ckp sesuatu(suara sdih)..tp awk jgn marah sy..
padey:em,ok..ckp la
naima:se..sebnarnya kn sy xskt pun...(dlm mase yg same kteorg(ak n mamy) jerit..april fool!!!!)hahahahahhaaaa...kamu terkene beng2 bomm asmahhhhh!!!!hahaahahaha(gelak besa..xtahan asenye time tu)
padey:cehh!(sambil tu die gelak jugak)hahahahhahaaaahaha...hurm!kena kan org la ni..xpe r...majok r cmni...org iso kan die...ni cmna blik da brsepah,esk da nk blk(mrungut!)..org pnya la iso kn die..die kna kn kta pulak..
naima:he...sory la,jgn r marah..org saje je gurau...nk tengok awk sygkan sy ke x..hehe..sory2...tau2
padey:yela..sape xsyg awek sndri..(suara serius)..org btul2 syg kn die..
naima:hehe..ok2...sory2...sy syg awk jgk...saje nk tngk awk cane...
camtu la kisahnye...slnjutnya  naima kne pjuk die,sbb die ni kuat majuk..hehehe..
kisah yg mmg xpat lupekn...syg die sgt2!...
Thanks for reading ! ◕‿◕

antara dua kasih n_n

diantara dua kasih
di makamnya berbeza
mudah dijumpa,namun sukar untuk dipelihara
lahir dari ketulusan jiwa,bersuluhkan iman...
namun nafsu menodainya..
terkadang kasih kita sesama insan,boleh mengundang keredhaan ALLAH
jika insan menghargainya dan memuliakannya...
kasih sayang Allah kekal selamanya,kasih sayang manusia hanya sementara..
ibarat...kasihkan bunga,bunga akan layu..tp..kasihkan Allah,tetap selamanya..
kerana ianya hakiki sifatnya...
Thanks for reading ! ◕‿◕

keikhlasan,kejujuran dan kesetiaan amat pnting dlm suatu perhubungan..

tak perlu mencari teman secantik BALQIS,
jika diri tak seindah SULAIMAN..
mengapa mengharap teman setampan YUSUF,
jika kasih tak setulus ZULAIKHA..
tak perlu diri menjadi seteguh IBRAHIM,
jika diri tak sekuat SARAH..
mengapa didamba teman hidup seistimewa KHADIJAH,
jika  diri tak sesempurna RASULULLAH S.A.W.....
tak guna ada mata kalau tak dapat melihat,tak guna ada hati kalau tak tau menilai...
Thanks for reading ! ◕‿◕

khas utkmu...

kau begitu sempurna
di mataku kau begitu indah
kau membuat diriku akan slalu memujamu
di setiap langkahku
ku kan slalu memikirkan dirimu
tak bisa ku bayangkan hidupku tanpa cintamu..
jgn lah kau tinggalkan diriku
takkan mampu mghadapi semua
hanya bersamamu ku akan bisa
kau adalah darahku
kau adalah jantungku
kau adalah hidupku
lengkapi diri ku
oh,syg ku kau begitu
sempurna..
sempurna.............
Thanks for reading ! ◕‿◕

wanita solehah

wahai wanita solehah,jgn risau akn jodohmu kerana muslimin yg bijaksana takkan terpaut pd wanita yg hanya pd kecantikan,lirikan senyuman,pd bicara manja yg mggoda atau pujuk rayu seorang wanita yg meruntuhkan imannya.Telah tercatat seungkap nama lelaki di luh mahfuz untukmu.cuma peribadinya ditentukan oleh sejauh mana ketinggian peribadimu,jika kau tetap diatas jalan yg diredhai,insyaAllah si dia turut di jalan yg sama...amin..
Thanks for reading ! ◕‿◕